arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / فرار 70 زندانی از زندان سقز / مثبت اعلام شدن تست کرونای قهرمان المپیک/  ایران در آستانه گرفتن وام 5 میلیارد دلاری / آیا با اوج گرفتن کرونا، پمپ‌بنزین‌ها تعطیل می‌شوند؟ / ساخت پهباد تشخیص کرونا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / فرار 70 زندانی از زندان سقز / مثبت اعلام شدن تست کرونای یکی از قهرمانان المپیک/  ایران در آستانه گرفتن وام 5 میلیارد دلاری / آیا با اوج گرفتن کرونا، پمپ‌بنزین‌ها تعطیل می‌شوند؟ / ساخت پهباد تشخیص کرونا

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

فرار 70 زندانی از زندان سقز: محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تعدادی زندانی که حدود ۷۰ نفر هستند شامگاه امروز از زندان سقز متواری شدند و تاکنون تعدادی از آنها خود را معرفی کرده‌اند. به گفته وی، برخی از زندانیان حین فرار، نگهبانان زندان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. محمد جباری اضافه کرد: تعدادی از این زندانیان فراری هم شناسایی شده‌اند و تیم‌هایی برای دستگیری آنها اعزام شده است.

جان باختن 919 نفر کونایی در ایتالیا تنها در 24 ساعت: مقامات ایتالیا اعلام کردند که طی 24 ساعت گذشته 5909 مورد جدید ابتلا به کرونا در ایتالیا ثبت شده تا مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور اروپایی به 86498 نفر برسد. مقامات این کشور همچنین اعلام کردند طی 24 ساعت گذشته 919 نفر دیگر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان کرونا در این کشور به 9134 نفر برسد.

در خواست وام ۵ میلیارد دلاری ایران در آستانه تایید: علیرضا رحیمی نماینده مجلس خبر داد که با بخش قابل توجهی از درخواست ۵ میلیارددلاری ایران از صندوق بین المللی پول موافقت شده است. علیرضا رحیمی نماینده مجلس در توئیتی نوشت: «با بخش قابل توجهی ازدرخواست ۵ میلیارددلاری دکتر ظریف از صندوق بین‌المللی پول موافقت شده است. تامین این رقم می‌تواند مقابله باویروس کرونا درایران را سرعت بخشد.»

رد تعطیلی پمپ‌بنزین‌ها تحت هر شرایطی: حسین ذوالفقاری معاون وزیر کشور و رییس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا دیروز -جمعه- شایعه تعطیلی پمپ بنزین‌ها در فضای مجازی را شایعه خواند و تاکید کرد که پمپ ‌های بنزین در هیچ شرایطی تعطیل نخواهند شد.

تایید مثبت بودن تست کرونای احسان حدادی: دکتر سید اشکان عضو ستاد مقابله با کرونا در ورزش گفت: متاسفانه آزمایش کرونا احسان حدادی قهرمان شایسته المپیک مثبت اعلام شد. وی افزود: با توجه به حمایت‌های فدراسیون پزشکی ورزشی و دانشگاه علوم پزشکی تهران، خوشبختانه روند مداوای حدادی در منزل به خوبی پیگیری می‌شود و به طور دقیق تحت نظر است.

مصوبات 9 گانه ستاد مدیریت کرونا در تهران: ۹ مصوبه جدید شورای فرماندهی ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران اعلام شد. در این مصوبات آمده است: خروجی شهر تهران بر روی خودرو‌هایی که تردد غیر ضروری دارند توسط نیروی انتظامی به طور کامل بسته شود، تعطیلات حداقل تا 15 فروردین و در صورت استمرار بیماری تا آخر فروردین ادامه یابد و همچنین تعطیلی ناوگان عمومی شامل مترو، اتوبوس و سرویس در کلانشهر تهران انجام شود.

درخواست 11 سناتور آمریکایی برای معافیت ایران از تحریم‌ها: 11 سناتور آمریکایی طی نامه‌های به «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه و «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا از وی خواستند با توجه به شیوع ویروس کرونا دست کم به طور موقت تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا برداشته شوند. سه روز پیش نیز تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا طی نامه‌های به پامپئو و منوشین خواستار کاهش تحریم‌ها علیه تهران شده بودند.

ساخت پهپاد برای شناسایی مبتلایان کرونا: گروه متخصص دانشگاه جنوب استرالیا در راستای اقدامات این کشور برای مقابله با ویروس کرونا (کووید-۱۹) کار ساخت هواپیمای بدون سرنشین ویژه شناسایی افراد مبتلا به این ویروس را آغاز کرد. به گزارش روز جمعه خبرگزاری شینهوا، قرار است این پهپاد با مجهز شدن به دستگاهی مخصوص درجه حرارت، ضربان قلب و تنفس افراد را از راه دور اندازه گیری کند.

آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۹۲۶ مورد جدید کرونا ویروس در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز ۱۴۴ نفر از بیماران جان خود را از دست دادند.  وی افزود: در مجموع، تعداد بیماران مبتلا شده به کووید۱۹ در کشور تا ۸ فروردین ۱۳۹۹ در کشور به ۳۲۳۳۲ مورد افزایش یافت. وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۱۱۳۳ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

اعلام تخلفات موثر در شیوع کرونا ازطریق سامانه سجام: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی قوه قضاییه گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلفاتی که باعث شیوع بیماری کرونا می شود، می‌توانند گزارش‌های خود را در سامانه جامع ارتباط مردمی این قوه (سجام) ثبت کنند. وی ادامه داد: اعلام تخلف فعالیت واحدهای صنفی که باید تعطیل باشند از دیگر مواردی است که شهروندان می توانند در صورت مشاهده در قسمت ثبت گزارش سامانه سجام اعلام کنند.

نظرات بینندگان